Hooyah! Mijn naam is Suzanne Jacobs, ik ben gewichtsconsulent en sportvoedingscoach. In deze functie begeleid ik ook leden van Sportiom en City Bootcamp in ‘s-Hertogenbosch.

Bedankt dat jullie massaal hebben aangemeld voor de Foodcamp van zondag 3 mei. Het was super inspirerend om te zien hoeveel mensen er goed bezig zijn of willen zijn met hun voeding. Voeding is natuurlijk ook het begin van een fit en gezond lichaam bomvol energie.

In de 45 minuten Foodcamp hebben we veel besproken. We hebben ook de basiselementen van je voeding doorlopen. Ik geef jullie graag een hulpmiddel om de juiste weg te vinden in het oerwoud van voedingsmiddelen.

Er zijn ontelbaar veel voedingsmiddelen die je kunt kiezen, maar ik heb een selectie voor jullie gemaakt, onderverdeeld in groepen;

KOOLHYDRATEN:

Gezonde koolhydraten:
• zilvervliesrijst
• volkoren pasta
• volkoren brood
• volkoren graanproducten
• volkoren couscous
• bulgur, haver, quinoa
• groenten
• fruit
• peulvruchten zoals bonen, erwten en linzen
• melk
• yoghurt

EIWITTEN:

Dierlijke eiwitten:
• magere vleessoorten b.v. rund, kipfilet, kalkoenfilet
• vis
• zuivel
• eieren

Plantaardige eiwitten
• pinda’s en noten
• peulvruchten
• broccoli
• quinoa
• hazelnoten
• amandelen
• kastanjes
• spirulina
• fenegriek
• taugé
• chlorella
• champignons

VETTEN:

Gezonde vetten:
• vette vissoorten
• gemalen lijnzaad
• avocado
• olijven en olijfolie
• noten en 100 % pindakaas
• zaden

Dit is maar een kleine greep om jullie op weg te helpen. Mocht je toch nog vragen hebben dan weten jullie mij te vinden.

Groetjes,
Suzanne Jacobs

P.S. wist je dat mijn hulp in de meeste gevallen (deels) vergoed wordt door de zorgverzekering? Check bij je verzekering hoe hoog jouw vergoeding is.